Planteskole og gartneri

Vi er en allsidig bedrift med lange tradisjoner innen gartneri, planteskoledrift, planteutsalg og grøntanlegg.
Rød Planteskole ble startet i 1980 av nåværende eier gartner Steinar Johansen og hans far.
I alle år har vi satset på et bredt og variert planteutvalg og driver med både detalj- og engrossalg. I dag har vi Østfolds største plantesortiment.
I vår bransje er vi en nokså unik bedrift som kombinerer egenproduksjon, innkjøp, utsalg og grønne tjenester.
Vi betjener både privatmarked og bedriftsmarked.

Planteskole og gartneri

• Friland

Planteskolen

Vår planteskole har 6 dekar med såkalt karfelt og 13 dekar friland og har et godt og allsidig utvalg i prydbusker, frukttrær, løvtrær og nåletrær.
    På karfelt står plante i potter i ulike størrelse. Der har vi også en del stauder.
    På jordene våre og i plantefelt rundt hagesenteret har vi store busker og trær som vi graver opp etter behov og sesong.
    Gå deg gjerne en runde i våre naturskjønne omgivelser og la deg inspirere!

• Sommerblomster, krydderurter, grønnsaksplanter

Gartneri

I våre veksthus produserer vi sommerblomster, grønnsaks-planter, aromatiske krydderurter og småplanter til planteskolen.
    Vi er spesielt stolte av vårt flotte sortiment av blomster både i vanlige potter og i ampler. I vår blomsterproduksjon bruker vi store potter. Det gir ekstra fine planter med et godt rotsystem!

Velkommen til en hyggelig handel!

Ta en smugtitt her……

Og her en liten videosnutt

Den er ikkke den nyeste, men gir fortsatt et fint innblikk i bedriften vår. Vi satser på at det snart kommer en ny snutt!

Takk til Felix C. Ellingsrud og Lill Mostad for bildene av Steinar Johansen!